Oppilaitosten ja ohjaajien on 2000-luvulla ohjattava erityistavoitteenaan kehitettävä ja ylläpidettävä opiskelijan innostusta opetussuunnitelmaa kohtaan osoittamalla ja juurruttamalla taitoja kirjallisen tiedon siirtämiseen tosielämän sovelluksiin.
Robotiikka – soveltava tiede
Ennen kuin alamme edes ymmärtää robotiikan juurruttamista nykypäivän koulutusjärjestelmään, meidän on perehdyttävä perusteellisesti siihen, mikä robotti tarkalleen ottaen on.
Robotti on kone, joka pystyy suorittamaan monimutkaisia toimintoja tietokoneelle syötettyjen ohjelmien perusteella. Se voi suorittaa sarjan tehtäviä, toistaa monia ihmisen liikkeitä ja toimintoja, mutta se on pohjimmiltaan tunteeton.
Tietoja robotiikasta
Robotiikka on se tekniikan ala, joka kattaa robotin alusta loppuun. Se ei käsittele vain robotin suunnittelua, vaan soveltaa tekniikkaa sen rakentamiseen, pohtii sen toiminnan näkökohtia ja robottien jatkosovelluksia.
Robotiikka ei ole villitys; se on kaukana siitä. Se on asteittainen eteneminen vanhan koulun nykykoulutuksesta ja enemmänkin ilmiö, joka mahdollistaa integroidun lähestymistavan matematiikan, luonnontieteiden ja muun teknisen sisällön tietoon.
Nykypäivän nopeatempoisessa maailmassa robotiikka mahdollistaa ongelmalähtöisen oppimisen korostamisen, rohkaisee oppimaan ryhmässä ja kuluttaa tiedon täydelliseen integrointiin ja soveltamiseen.
Robotiikka ja opiskelijayhteys
Todellisen potentiaalin hyödyntäminen: Koska robotiikka on pohjimmiltaan sovelluspohjainen tutkimus, se antaa opiskelijoille mahdollisuuden oppia liikkeellä ollessaan eri tasoilla. He saattavat myös päästä toteuttamaan potentiaaliaan ja hakemaan apua sieltä, missä he näkevät mahdollisuuden rakentaa uraansa pitkällä aikavälillä.
Uusiin rooleihin: Interaktiivisessa luokkahuoneympäristössä robotin parissa työskennellessä opiskelijatiimit ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Jotkut näyttävät olevan mahtavia puhujia, kun taas toiset ovat mahtavia ajattelijoita – hengittävät käytännössä elämää ajatuksiin. He voivat mieluummin koodata, suorittaa erikoistehtäviä ja lisäksi varmistaa, että ryhmä pysyy keskittyneenä.
Going Beyond the Books: Nykyään koulutusjärjestelmä keskittyy kirjallisen tiedon ulkopuolelle, ja vaikka opiskelijat kiinnostuvat uudesta alasta, kuten robotiikasta, he saavat myös mahdollisuuden osallistua ja oppia muita interaktiivisia alustoja, kuten sosiaalista mediaa levittääkseen sanaa heidän sanansa.
Teoriasta soveltamiseen: Kun opiskelijat alkavat nähdä teoreettisen tiedon heräävän eloon sillä tavalla, kuin he sen haluaisivat, missä heillä on rooli varsinaisessa ohjauksessa. He alkavat nauttia hallinnan voimasta ja alkavat alitajuisesti menestyä myös vastaavilla aloilla.
Rajojen venyttäminen: Se antaa mahdollisuuden kriittiseen ajatteluun tasaisesti ja omatoimisesti. Oppijat kohtaavat välittömästi täyttäviä suorituksia ja voivat nopeasti edetä monimutkaisten ohjelmien ja haasteiden luomisessa robotissa.